Journalists Caught Partying With CCP Before Giving Them Favorable Coverage

(FiveNation.com)- A shocking new report just named and shamed journalists who offered favorable coverage to the Chinese Communist Party after receiving luxurious trips to China disguised as foreign diplomacy efforts and educational experiences.

According to the National Pulse, unearthed documents from one of the biggest Chinese Communist Party propaganda groups – the China-United States Exchange Foundation – many high-profile mainstream journalists went on trips and, in return, providing positive coverage of China’s authoritarian regime.

The China-United States Exchange Foundation, or CUSEF, was founded by the vice-chairman of the Chinese United Front Department – a government department that exists to “co-opt and neutralize sources of potential opposition to the policies and authority” of the Chinese government.

CUSEF reportedly used the same tactics as the United Front Department on Western journalists – coming from the New York Times, MSNBC, CNN, and many more.

In the report, a list of journalists who went on lavish trips to China included:

– Ezra Klein, Co-founder of Vox and New York Times columnist
– Matthew Yglesias, Co-founder of Vox
– Ronald Brownstein, CNN Senior Political Analyst and Editor of The Atlantic
– Shikha Dalmia, Columnist at The Week
– Craig Gilbert, Milwaukee Journal Sentinel Washington Bureau Chief
– Bruce Stokes, Former National Journal Correspondent
– Steve Chapman, Columnist at the Chicago Tribune
– Tom Omestad, former U.S. News and World Report Correspondent
– Marjorie Miller, Vice President and Editor of the Associated Press
– Kathleen Deveny, Former Editor of Newsweek
– Marilyn Geewax, Former Senior Editor at NPR
– Steve Clemons, Editor-at-Large at The Hill
– Bradford Plumer, New York Times Reporter

The names were taken from 2009 and 2010 newsletters published by CUSEF – meaning that they didn’t even try to hide this information.

This is by no means an exhaustive list of journalists who have received expensive trips from the organization, but the shocking thing about the full report at the National Pulse is that all of the journalists listed above have published positive reports about the Chinese Communist Party – prompting the outlet to ask whether this is a case of “pay for play.”

Take a look at the full report here. It’s long, but it’s worth it.

In the meantime, be sure to share this article and spread awareness that the U.S. mainstream press is taking expensive trips from the Chinese Communist Party…and not declaring it as a conflict of interest when reporting on stories relating to China.